2006-11-21

Kommunfullmäktige

Det börjar närma sig första kommunfullmäktige i Gävle, mindre än sex dagar kvar.
Jag var i fredags på utbildning med nya kommunfullmäktigeledamöter, på fredag är det middag och sedan på måndag är det dags. vet inte om jag ska säga något denna gången eller vänta tills nästa gång. Har inte hittat något som jag brinner för förutom ett helgalet medborgarförslag. Det föreslår bland annat en skyskrapa på Stortorget i Gävle.

Men å andra sidan Henrik Björkman blev ju föreslagen som andre vice ordförande i kommunfullmäktige (Hofors), så allt kan hända. Med detta vill jag även säga grattis till Henrik för din nomenering, även om det inte räkte ända fram.

2 Comments:

Blogger Henrik Björkman said...

Tackar, och en så oväntad nominering sedan. Från Folkhemmet som kanske inte är mina allra bästa vänner... Så ni har fått utbildning också, det är mer än vad de kostarpå i Hofors.

22 november, 2006 22:25  
Blogger Martin Karlsson said...

Vi ha mer utbildning så småning om det ska vara nåtgon kurs i januari också. Om man inte får någon utbildning finnns det även en bra "kommunal handbok" som står mycket läsvärt i. (Fick ja i Hultsfred).

23 november, 2006 13:02  

Skicka en kommentar

<< Home